ett dammkorn i någon annans garderob

Åh, sitter och lyssnar på Kent - På drift. Den är så himlans bra. Egentligen borde jag plugga som jag skrev tidigare men det är så fruktansvärt tråkigt, varför blir det alltid så att även om nåt är ganska intressant så blir det så sjukt jobbigt när man MÅSTE göra det? det stör mig. Så Kent och Läkerol Salvi håller mig sällskap just nu.

Har ni någonsin tänkt att världen är en scen? Jag brukar känna så ibland som nu när jag tittar ut, nu ser världen ut som en målning, en scen, alla människor är skådespelare. Ni vet när det är sådär gult ljus utomhus från lyktor och sådant, då känns det som jag är med i en teater, som att det kan hända vadsomhelst, och sen kommer det komma massa applåder. Svårt att förklara.
Jag har dessutom tänk på att tänk om mitt liv bara är en film? Att det är någon som sitter och tittar på mig precis som jag tittar på andra i filmer? Det skulle i och för sig vara en sjukt seg och jääättelång film men ändå? När allt drama i livet händer, är det då någon som sitter och relaterar till det i ett helt annat universum?  och tänk om vår värld bara är ett dammkorn i någons annan garderob? Att vi är så små och obetydliga är ju svårt att tro men ingenting är omöjligt, visst? Tänk om varje gång vi dammsuger så går en värld under... ja, tänk om.


Här sitter jag i mitt imperium och knarkar Läkerol.
Isabella

Dagens låt har jag helt glömt bort, så idag får det enkelt bli;
Kent - På drift

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0