Isabella Frank

Jag har alltid sett mig som en person som är lite "speciell", det låter ganska självgott(?) men sanningen är att det mest varit inom musik, eftersom jag gillar musik såsom Lars Winnerbäck, Imperiet, Cirkus miramar, Säker!, Anna ternheim, Sophie Zelmani, Bob dylan mfl. så har det alltid kännts som ett stort nono att gilla typ Pussycat dolls eller liksom dom klyschiga popbanden som kommer och går, men sanningen är att jag på senare tid har börjat acceptera det, har b.la. fastnat för Lady gaga - pokerface och Kate perry - Hot n' cold. Jag vill inte hur jag ska förklara, men jag har alltid tänkt att jag måste välja, det lite mer "underground" soundet, det lugna lite mer okända. Såklart är typ brittan, pussycat dolls och sådant perfekt som dansmusik men till vardags liksom. Men nu lägger jag mina påhitt åt sidan och lyssnar på det jag vill! Dags att börja dagdrömma att jag är coola Lady gaga som dansar runt med en blixt under ögat och sjunger "Cant read my, cant read my no he can't read on my pokerface".  YEAH! 

Och när jag ändå håller på så har jag lovat att berätta lite om mig själv. En del framgår ju såklart i mina inlägg men lite mer beskrivande kanske. 

Jag heter Isabella Rosa Maria Frank och är 18 år gammal. Om jag nu ska beskriva mig utifrån mig själv så skulle jag väl säga att jag är en oftast väldigt glad tjej som gillar att ta det lugnt men absolut inte har något emot oförutspådda galna kvällar såväl på krogen som hemma hos någon gammal god vän. 

Jag skulle nog säga att det jag visar utåt ofta skiljer sig ganska mycket från hur jag känner mig inuti. Inte så att jag spelar någon annan eller så. Men utåt så har jag väldigt svårt att vara seriös, jag är gärna flummig, bråkig, glad och livlig medans jag kan vara väldigt "djup" och fundersam när jag är ensam. Jag älskar att uttrycka mig i texter och dikter och ibland genom teckningar, även fast detdär med att sätta sig och rita blir allt för sällan. 

Man skulle nog säga att jag har några nära vänner istället för många ytliga. Givetvis har jag människor jag träffar och har trevligt med men jag har några godbitar. Några av mina bästa vänner har namn som Melica, Amanda, Malin och Robin. Jag trivs ganska bra så faktiskt, ibland saknar jag ett stort gäng att t.ex. gå ut med men man kan inte få allt! 
Har dock en helt underbar pojkvän sedan ca 1,5år tillbaka som jag älskar och har väldigt kul med, han är även min allra allra bästa vän.

Ja, vad mer? Jag har sportat en ganska stor del av mitt liv, provat på tennis och dans men det som har dominerat är handbollen, spelat sedan mitten av 6an och höll på ända tills för ca 2 månader sedan. Jag tröttnade helt enkelt, antagligen inte på handbollen i sig men på mitt lag och alla intriger som kom upp. Jag vet inte om jag skulle se mig själv som en "sporttjej", jag väger lite mer än vad jag borde och är av naturen väldigt lat! Ska dock antagligen prova på dans igen efter jul. 

Jobbar som frukostvärdinna på Hotel Hellsten vid rådmansgatan och ja, det är som det är! 
Går sista året på gymnasiet med inriktning grafisk kommunikation. Trivs sådär! 
Bor med mamma i blackan och pappa i Årsta.
Men jag är lycklig :) 

Isabella
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0